آمار مبتلایان به کروناویروس در فارس از مرز ۱۷۰ هزار نفر گذشت.
کد خبر: ۹۳۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 05 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، ۵۹۹ هزار و ۳۴۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۹ هزار و ۲۱۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
دکتر سید روح الله حسینی افزود: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰ هزار و ۲۴۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۷۰۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۰ هزار و ۹۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او همچنین از بهبودی ۱۶۴ هزار و ۱۹۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
این مقام مسوول در دانشگاه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۰۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۶۲ اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، رعایت نکات بهداشت فردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضرور برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ الزامی است.
دکتر حسینی تاکید کرد: آمار‌ها حکایت از روند افزایشی کروناویروس در فارس را نشان می‌دهد، بنابراین باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، برای قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس تلاش کرد.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار